Rabu, 5 Oktober 2011

Api Dari Taipan Warrior

Alhamdulillah.. Setelah sekian lama baru dapat menulis blog ini..

Terima kasih kepada sahabat yang sudi menjengah blog ini walaupun seketika..

Bagaimana anda hari ini?? Ceria?? Murung?? Bersemangat?? Lemah?? Yakin?? Mandom???

Sepulangnya malam tadi dari kelas di usj 9 taipan, mata tak dapat ditutup, fikiran terganggu, resah dan gelisah, semangat yang datang membuak-buak.. Kenapa?? Kata- kata dari CDM Fitri mmg membuka mata semua yang ada.. Semua terpaku, semua ternganga..

Apakah kata-kata semangat CDM ini yang membuat semua orang terpaku mendengarnya??? Tentulah pengalaman dan sharing beliau...

Antara kata-katanya.. Cuba fikirkan?? Apa hala tuju hidup kita skrg?? Adakah kita bekerja sekarang menjadikan kita makin susah atau senang??? Kenapa bila kita sudah bekerja selama berpuluh tahun, hidup kita semakin susah, tiada pertambahan.. Cuba fikirkan??? Adakah dgn kerja kita skrg dapat menampung masa depan akan datang?? Bagaimana dgn keperluan anak2 kita??

Dulu buat biz ni dalam keadaan tak tahu apa2.. Cuma ingin mengubah hidup dr yang biasa2.. Sanggup bersusah dtg dari penang untuk mendaptkn ilmu di kuala lumpur ibu kota..Kadang-kadang naik teksi, naik bas.. Sampai penang terus buat, buat, buat...sampai berjaya..

Beliau yakin disebalik pengorbanan yang dilakukan pasti ada ganjarannya.. Berpegang kepada janji CDM Kartini dan CDM Kamaruddin..bahawa mereka akan menjayakannya dan tidak akan meninggalkannya.. Nah!! Lihatlah hasilnya..

Seorang lagi mentor ku yang menjadi inspirasiku untuk berjaya.. InsyaAllah. akan ku tempuh segala badai dan onak duri.. Biarlah luka di kaki dan tanganku ini agar menjadi bukti kejayaan ku suatu hari nanti... Kejayaan takkan mudah dikecapi tanpa usaha yang gigih..

Template by:

Free Blog Templates